Dringende hulp van de huisarts buiten kantoortijden?
Bel direct 085 079 1110

logo

Klachtenbemiddeling

Stappenplan voor het indienen van een klacht

Huisartsenspoedpost Apeldoorn

Een klacht indienen? Of een melding doen?

Alle medewerkers van de huisartsenspoedpost proberen zo goed en zorgvuldig mogelijk te werken. Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden bent over de verleende zorg, de werkwijze of het telefoongesprek. Bespreek dit gerust met de betreffende medewerker. Grote kans dat je er samen uitkomt.

Lukt dat niet, laat het ons dan weten door ons meldformulier in te vullen (link)

Onze klachtenfunctionaris neemt dan contact met je op. We willen graag leren van je ervaring, zodat we de zorg kunnen blijven verbeteren.

De klachtenfunctionaris

  • geeft je informatie en advies
  • bespreekt hoe de klacht het beste kan worden behandeld
  • kan bemiddelen tussen jou en degene over wie je ontevreden bent
  • kan je informeren over andere mogelijkheden wanneer je niet tevreden bent over deze bemiddeling

Je kunt altijd direct je klacht voorleggen aan de onafhankelijke klachtenfunctionaris. Zij is niet in dienst van HOOG en kan samen met je bespreken welke stappen gezet kunnen worden. De externe klachtenfunctionaris kan bijvoorbeeld onderzoek doen naar wat er is gebeurd. Wil je dat de externe klachtenfunctionaris contact met je opneemt? Mail of bel: spoedpostapeldoorn@hoogzorg.nl of 055-5294900.

Mocht je niet tevreden zijn over de klachtafhandeling door de Spoedpost door de externe klachtenfunctionaris, dan kun je bellen of mailen met de Stichting Klachten en Geschillen Zorg. https://www.skge.nl/geschillenprocedure. Die doet een bindende uitspraak waar beide partijen zich aan moeten houden. De geschilleninstantie kan ook een schadevergoeding toekennen. Elke zorgaanbieder in Nederland is aangesloten bij een erkende geschilleninstantie voor huisartsenzorg.

Heb je een klacht over je eigen huisarts?

Als je een klacht hebt over de zorgverlening van je huisarts of een medewerker van je huisarts, dan kun je het beste contact opnemen met de praktijk. Op de website van de huisarts staat informatie over de klachtenregeling. Je kunt ook je klacht voorleggen aan de onafhankelijke klachtenfunctionaris. Zij is niet in dienst van jouw huisarts en kan samen met je bespreken welke stappen gezet kunnen worden. De externe klachtenfunctionaris kan bijvoorbeeld onderzoek doen naar wat er is gebeurd. Voor contact met de externe klachtenfunctionaris, mail of bel: secretariaatHra@hoogzorg.nl of 055-5294900.

Voor alle vragen over de klachtenregeling kun je contact opnemen met Gabriëlle Parel (06-57510912) of mailen naar klachtenfunctionaris@hoogzorg.nl.